Wanneer je van plan bent jouw eigen bedrijf te openen, moeten er veel belangrijke beslissingen worden genomen. Waar ga je het bedrijf vestigen? Wat voor soort financiering is er beschikbaar? Hoe kun je een concurrentievoordeel behalen binnen jouw branche? Maar er zijn nog meer vragen waarmee je misschien nog geen rekening hebt gehouden. Wat voor kantoorapparatuur heb ik nodig? Het krijgen van het juiste kantoormeubilair zal jouw bedrijf misschien niet maken of breken, maar het is nog steeds belangrijk voor de comfort en productiviteit van jouw personeel.
Wat mag niet ontbreken in een kantoorruimte?
Kantoormeubels
Kantoormeubels mogen absoluut niet ontbreken. Koop een goede bureautafel die in hoogte verstelbaar is. Een bureaustoel hoort er ook bij. Je hebt een comfortabele zithouding nodig. Vergeet ladeblokken en archiefkasten ook niet aan te schaffen, die heb je nodig om het papierwerk netjes op te bergen. Andere kleine zaken die je ook voor de kantoorruimte moet kopen zijn; prullenbak en kapstok.
Accessoires
Behalve meubels heb je ook de bijbehorende accessoires nodig. In deze vergaderruimtes in Rotterdam vind je alle nodige accessoires, zoals whiteboards, beamers en prikborden. Zo kan je op een professionele wijze een vergadering organiseren. Presentatiematerialen mogen zeker niet ontbreken.
Apparatuur
Pc’s, printers, scanners en monitors zijn allemaal belangrijke onderdelen van jouw bedrijf. Als je een papierloos kantoor hebt, kun je wel zonder een printer, maar er kunnen zich situaties voordoen waarin je moet scannen, faxen en zelfs kopieën dient te maken. Als dit gebruikelijk is in jouw bedrijf, kijk dan naar multifunctionele machines die al deze taken kunnen beheren. Het is zeker de investering waard. Je hebt natuurlijk ook de bijbehorende software nodig voor de verschillende bedrijfsprocessen.
Elektra, internet en telefoon
Om de apparaten te kunnen gebruiken en voldoende verlichting te hebben, heb je elektra nodig. Zorg ook voor een goede internet- en telefoonaansluiting. Een trage internetverbinding wekt alleen frustraties op. Het is ook goed om alle kabels netjes te verbergen, voor de veiligheid van anderen.
Kluizen
Behalve de filekasten naast het bureau heb je ook een kluis nodig. Plaats deze op een veilige plek en bewaar hierin waardevolle spullen en andere belangrijke documenten. Een kluis beschermd jouw belangrijke documenten tegen diefstal en brand.
Een kantoorruimte zelf inrichten kost over het algemeen veel tijd en geld. Je moet ook rekening houden met de algemene inrichting. Onder algemene inrichting valt de kleur, de verdeling etc. Het mag daarom gezegd worden dat een kantoorinrichting geld kost. Bij een herinrichting hoef je niet altijd alle meubels te vervangen. Ga goed na met jouw planner wat je nog kunt gebruiken. Sommige ondernemers kiezen bewust voor het huren van een kantoorruimte. Het is niet alleen goedkoper, maar meestal zijn de ruimtes al ingericht en neemt het weinig tijd in beslag. Je kunt gelijk aan de slag met jouw werk.